Torsdag redan......

.....känns det som, men inte så konstigt kanske då jag "kortade av" veckan i starten. Fortfarande an aning hes om jag pratar för mycket, men rösten höll i alla fall fram till tre-tiden igår.
Nu är det även vanlig vardag på kontoret utan juldekorationer, de får åter vila i ett köksskåp till nästa år. Förutom min adventsstake som får göra tjänst någon vecka till och en jul-mus som flyttat in på mitt rum, medan jag varit sjukskriven. En kontorsråtta har fått sällskap av en annan. Någon snäll kollega kanske tyckte jag behövde lite assistans.
Då dags för stora shoppingronden, mycket hushållspapper går det åt........ och kaffe, till kontoret pratar vi om nu.
Men åker nog efter jobbet med de privata inköpen, blir lite mycket annars, för den listan är lång.
....och då är det ju inte så intelligent att lämna den hemma.
Chansade och kom hem med ganska precis hälften, plus en hel del annat .....inte uppskrivet.
Medan jag var och shoppade till jobbet, passade datorn på kontoret på att uppdatera sig, så jag fick lite längre lunch än planerat, för det tog tid.
Sen hemkommen och uppackad..... var det dags att vänta över en timma på hemdatorn, samma sak.
Hann ta en powernap i fåtöljen och fick lite extra energi, så nu har jag ljugit färdigt.
 
Min nya arbetskompis, ytterligare en kontorsråtta alltså.
 
Jodå, det tog en stund....på jobbet. Sen ännu längre på hemdatorn. Gäsp!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0