Rundtur i närområdet........

.....blev det igår då jag skulle hämta dottern vid tåget.
Först var jag dock på en välbehövlig och skön fotvård, samt inhandlade lite bullar hos Bagar'n till kvällsfikat.
Sen var det dags att ta med dotterdottern och åka till Skövde för att möta mamma.
Vi tittade på flera tåg som kom och gick, medan vi väntade de tio minuter som det skulle ta innan mammas tåg kom. Trodde vi........
Så ringde min telefon och då satt de fast i Töreboda på grund av ett elfel i Alingsås!!! Kunde ta lång tid sa de på tåget. Bara att gå tillbaka till bilen och dra till Töreboda istället. Men då kunde inte Ia hålla sig vaken längre.....
Hem kom vi men betydligt senare än tänkt.
I förmiddags åkte alla utom jag till Forsvik för att kolla båtar och äta glass. Stannade hemma hos målaren, som gjorde sin sista dag, så nu efter två veckor är huset färdigmålat. (Foton kommer....)
Till lunch blev det pannkakor som morfar fick steka, sen åkte tre på bio och shopping i Skövde medan tre stannade hemma och spanade från verandan på vad som hände vid sjön.
Hemkomsten inkluderade sen pizza till kvällsmat och nu har det blivit läggdags.........
 
Flera tåg kom, men inte mammas......
 
Sista uppgiften....att byta dörren på förrådet och måla runt där...
 
Det är jobbigt att äta glass i Forsvik.......
 
"Pizza-budet" har kommit.....
 
Ska vi börja äta nu då??
 
Kvällens uppdrag: Hästtäcke till "nya" hästen från second hand i tisdags.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0