Två dagar.......

....avklarade på jobbet och nu två dagars helg att chilla, i min ensamhet.
Maken drog på bluesfestival i Kristinehamn och ska sen fortsätta på "fotbollsplans-safari" med en likasinnad kompis från Borlänge. De ska mötas efter festivalen och göra rundturer i området.
Därefter fortsätter gubben till barnbarnen med föräldrar i fritidshuset några dagar och då även en blues-historia i Krylbo innan han tar med de stora grabbarna och återvänder hit hem.
Vad hittade då jag på idag efter att maken dragit iväg? Tog det bara lugnt, åkte sen till Hjo en sväng för att kolla in second hands/loppisar. Den stora var semesterstängd, men en bit därifrån fanns en privat trädgårdsloppis som fick ett besök istället. Hittade där åtta stycken gamla glas som kommer att ersätta "mish-mashet" av olika varianter i köksskåpet. Sen på "lilla" second hand fanns en "Elsa"-kjol som fick följa med hem till dotterdottern framöver.
Åkte över Mölltorp hem för att titta in till Garn och Ved, där det blev några nya nystan.
Innan jag kom så långt, låg jag bakom en tysk van. Plötsligt kom det en stoooor älgko från vänster och passerade framför tyskbilen (ca 10 meter från mig), innan den fortsatte ner i skogen på vår sida. Troligen påväg till Vättern för att dricka...... aldrig någon fara för kollision, men en mäktig upplevelse. Alldeles väldigt speciell för den första bilen misstänker jag, då det var den vanligaste frågan på turistbyrån (då jag arbetade där) från just tyskar:
Var kan vi se älg?
Lite mat hos ICA i Mölltorp och sen hem igen. Då jag fortfarande inte får bära/lyfta, blev det fem vändor från bilen med en liten kasse varje gång innan allt kommit in.
Nu hålla sig inne i skuggan, är det som gäller........och påbörja nästa stickprojekt, som uppenbarade sig i mitt huvud igår kväll.
 
Solnedgången 16 juli 2018 i Fagersanna.
 
Det regnade den 18 juli 2018..... närapå sensation!
 
"Nya" vardagsglasen inköpta idag.......
 
Den kommer hon säkert att gilla.....
 
.....samma färgskala som föregående bild, samma tema......
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0