Ett förfärligt liv på måsarna......

....gjorde att man blev nyfiken över vad som stod på. Gick ut på altanen, men fick retirera in igen för det var flera aggresivt flygande måsar som dök mot altandörren.
Kollade runt lite och upptäckte till slut anledningen. En liten måsunge stod vid förrådsknuten och den tog sig sakteliga över gräsmattan mot slänten. Vet inte hur det gick sen, men de flygande lugnade ner sig så småningom.
Fortfarande alldeles för varmt, men var en tur till Tibro och provianterade lite. Tittade även in på second hand och där fanns två små glas med ett av de mönster jag sparar på.
Maken drog på fotboll, medan jag tittade på en urusel handbollsmatch där svenska herrlandslaget fick stryk i en kvalmatch av Holland! Returmatch hemma på onsdag och skärpning tills dess krävs.
Nu är det fotboll Sverige-Peru, träning inför VM. En ganska målfattig historia så långt, ingenting........
Till detta har jag stickat och ska nu montera min senaste skapelse. Idag är världs-stickardagen så självklart att man måste ägna sig lite åt detta hantverk då. 
Imorron fyller gubben år.........
 
Mina två inköpta glas........
 
Ser Ni måsungen?
 
....påväg över gräsmattan mot slänten nu.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0