Ganska effektiv dag......

....har det varit idag, både på jobbet och efter. Blev en kvart sen från just jobbet. Men det var bara att ta vägen via affären iallafall, för det "gapade tomt" lite varstans i kylen och brödburken.
Två fulla kassar att jaga ut maken till bilen efter och som bonus fick han även bära ut den överfulla soppåsen.
För egen del lassade jag in alla inköp på sina rätta platser och därefter start av tvättmaskinen. Näst på "listan" laga revbensspjäll till matlådan imorron. Puttrar som bäst på spisen nu.
Blev ett litet påskbrev också till faster i "Sumpan" och nu ska jag titta närmare på posten. Kom ett tjockt brev med några exemplar av den Inredia-skrift jag varit författaren behjälplig med, (om morfar)...... fick tre ex.
Snart landar jag i fåtöljen med kaffe och macka, i väntan på att tvättmaskinen snurrat klart.
Vi får se vad det kan bli på dumburken........
 
Revbensspjäll...... in the making
 
Påskhälsning påväg........
 
Inredias broschyr....med morfars skålar på framsidan och flera sidor inuti om honom, med bilder.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0