Slö morgon........

......med en macka i sängen och DVD-film till den, samt kaffe.
Sen var det slut på slöandet, för har försökt spola bort dålig lukt i badrummets handfat under några dagar, men det vill inte fungera. Ja vi vet väl alla vad som då återstår........
Började ta bort vattenlåset och rekvirerade sen maken. Vi fick  faktiskt ganska helrent i alla rör och krokar, men det ville inte bli tätt vid återmonteringen. Nödhink i väntan på inköp av "reservdelar". Inget stort läckage, men har man förrådet av toarullarna där så funkar det dåligt (vi vet, har läckt förut.....)
Köttfärssås och spagetti fixade Inga till, medan jag ledsagade ren tvätt till vilan i väntan på nästa användning.
Samtidigt som jag påbörjade min resa till Hjo och syster, åkte maken på inköpsrunda hos rörmokaren.
Hjo-can-help (secondhand-varianten i Hjo) "berövade" mig på 30 riksdaler och eftersom jag var tvungen att invänta systers ankomst från ärende i Skövde, slank jag även in hos Hem & Hobby.
Då rök dock nästan trehundra, men det är ganska billigt ändå, besöken där brukar sällan understiga femhundringen.....
Blev därefter sittande hos syster en bra stund, mestadels pratande med assistenten och en "övare", men syster visade iallafall glatt upp dagens fyndköp och de nya hyllorna för hobbymaterial hon nu fått på plats.
Har slutligen landat i min fåtölj, ropar på Inga så hon får komma hit med kaffe........
 
Syster hade påskpyntat......mer än vad jag har.
 
Både lunch och kvällsmat........ och lunch imorron.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0