Var är skrivbordet?

Ja det var på vippen att jag frågade mig detta, då jag anlände till kontoret. Första välkomshälsningen var en hög på trettiotalet oöppnade brev på tangentbordet och några mindre högar runt denna med andra papper.
Öppnade upp datorn och ytterligare digitala brev fanns där att hitta, runt tjugotalet...... att ta hand om.
Bara att bestämma var man skulle börja........
Men detta kan inte få fortsätta, för har man en ledig dag ska inte allt arbete finnas på hög dagen efter. Har aviserat ett samtal med chefen direkt efter påsk. Åttio procent lön, men fortfarande 100 procent arbete, nej tack!
Ginge väl an om man slapp telefonen, men den ringer ju mitt i alla ärenden jämt.....
På lunchen var det inköp till jobbet och provtagning som gällde, sen matlådan vid datorn i ett desperat försök att komma ikapp.
Lyckades inte riktigt att få undan allt, så det kommer att vara högar på tisdag igen, för chaufförerna kör som vanligt trots helgen.
Maken hade fixat björkris, som jag gett order om, så nu står det klart på trappan. Att välkomna barnbarn med föräldrar, som ganska akut bestämt sig för visit. Utan magsjuka är lovat (den minste hade en släng i helgen som gick) för ingen mer har fått några symptom. Lite extra nojig just nu, med bara en dryg vecka kvar till semesterresan.....(och annat).
Inga fick ta på sig att rulla köttbullar,  medan jag författade en diger shoppinglista och skickade till gästerna, som får bunkra på vägen om de vill ha nån mat (hahahaa).  
Orkade inte åka en gång till, till affären. 
Halv sju ringde sen ansvarig arbetsledare för systers assistans och vi hade ett bra samtal om diverse praktiska saker att ta hand om i närtid. 
Sen ligger deklarationerna och väntar..... de får vänta till efter påsk, men ska få iväg dem före semestern.
Har kraschat i fåtöljen nu med kaffe, två mackor och en jordgubbe.......Glad Påsk!
 
Riggat för påsk på jobbet, för dom som arbetar........
 
Påskris på trappan......
 
Häxan "laddad" om det skulle komma några påskakärringar.
 
Nej, tog inte den största.......
 
Ingas verk......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0