För fint väder......

.....för att vara ute och göra något "vettigt". Kunde sova lite mer i morse, men hade även på teven och såg en del fragment av några program.
Kom sen på (efter ett ägg och frukostmacka), att jag köpte ett tyg till sommargardiner för köket då jag var på Hem&Hobby senast. Klippte till och började nåla ihop (fortfarande framför TV), vilket tog en stund.......
Sydde sen alla fållar, men tålamodsprövande med symaskinstråd som gick av tjugo gånger under första fållen.
Kom sen på att testa lite olika inställningar (förmodligen hittade jag trådspänningsknappen) och de andra två sömmarna gick som smort.
Nu väntar den nya "kappan" bara på att hängnings-assistenten ska komma hem efter barnvaktaruppdrag och blues-söndag i Gamla sta'n. Ska hämta vid tåget imorron......
Senaste stickprojektet blev därefter monterat och färdigställt, varpå jag "festade" på kok-korv med pulvermos till middag.
Ute i trädgården en stund och vattnade lite samt planterade ut tomatplantan. Den har i år fått växa till sig inomhus, iställe tför att frysa i rabatten som alla andra år....
Såg också att det redan är flera vindruvs-klasar på gång. Telefonen ringde .....och kompisen kom förbi på en kaffe i trädgården.
Nu teve igen och söndagen går mot sitt slut.......
 
Födelsedagsfikan för Ibbe igår förmiddag. Morfar skickade fotot.
 
Projekt kjol till Ia, klar......foto sänt till huvudstaden och den var fin tyckte hon.
 
I väntans tider...........
 
Så var det dags att få presenterna........ foto från hans far.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0