Match och annat.....

Igår passade jag på att ta en snabbis in till Skövde för lite lönedags-shopping. Hittade en klänning och två kjolar, samt en fd. Inredia-kollega i klädbutiken. Hon hade nu gått i pension och sa att flera andra var på gång att sluta av samma anledning. Ja tiden går.......
Åkte tillbaka till jobbet för att hämta resten av slottssteken, jag hämtade på Milners vid lunch. Den portionen räckte även till middag idag, helt ok men inte var den i mormors klass. (Hon tillagade den menyn på vårt bröllop.)
Köpte även en bit smörgåstårta hos Brages, som blev mitt fredagsmys med en pannacotta från Blommans till efterrätt.
Imorse var det "sovmorron", men har en liten svårt att sova-period just nu, så blev mest ligga kvar och slumra, tittande på teve. Fick ett foto från 2-årsfikat i Stockholm, men de ska fira först imorron då mamma kommer hem efter en jobb-resa.
Åkte sedemera in till Tibro, för en koll hos second hand och där blev det storslam idag, för en ynka hundring.
Grattade därefter en nybliven 54-åring, för att ganska snart åka hem igen.
Inte många knop därefter, mest stickande på ett nytt "projekt" som vi får se hur det blir....snart klart.
Båda lotto-raderna gick med vinst ikväll 22 kronor vardera, till både mig och symötet.
Nu är det Champions League-final.........
 
Syrener på framsidan......
 
Solnedgång igår, på baksidan....
 
Räktårta på diskbänken.
 
Morfars-fynden.....
 
.....och en kardemummabulle idag till kaffet.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0