Då är jag ikapp.......

....med julklappsinköpen och inslagningen. En bit påväg iallafall, efter att ha gjort paket hela förmiddagen.
Tidigare i veckan har jag bokat grejer, hämtat i butik och åkt runt till paketställena i Tibro för att kvittera ut leveranser. En och annan försändelse har dessutom dumpit ner i postlådan, fler är påväg.
En kombination av nätshopping och i vanlig traditionell butik.......
En megakasse är nästan fylld med klara paket, imorron ska jag ta mig an alla småsaker som är tänkta att lämna landet i diverse riktningar. 
Annars är jag en aning trött, medan maken har farit runt en del (så han borde också vara det....). Igår åkte han på sin brors begravning i Eskilstuna (vi har inte träffat honom på över femton år) och sen direkt till Fagersanna IFs ledaravslutning med mat och bowling.
Inga gjorde lite biffar imorse, medan jag slog in paket och maken drog till sonen en stund för assistans med lite av varje.
Ikväll skickade så sonen några "skrytbilder" till sin mor så jag skulle se hur fint iordning han fixat under dagen. Såg riktigt prydligt, (iallafall där han fotat)........och kul att se resultat av engagemanget han orkat mobilisera.
Började titta på Sveriges fotbollsmatch i Turkiet, men slog sen över till Doc Martin i halvtid. Visade sig att Sverige vunnit iallafall, utan mitt "stöd".......
Maken tog en tripp till sonen idag igen, söndag. Var ytterligare en rullgardin som skulle upp....i taket.
Nu väntar jag på match England-Kroatien, mätt i magen av Ingas biffar och så lite kaffe på det.
Ja det var match det.....ingen mellanmjölk här inte och England vann.
 
Lite kvardröjande Halloween-pumpor.......
 
....påväg in för inköp av dessa ortopedriktiga vinterkängor.
 
Elins Esplanad har fått en ansiktslyftning....
 
Även hos godisfabriken fanns det spökdekorationer kvar.....
 
En hel del klappar ääääär det........
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0