En dag till med bilen.......

......som sällskap, blev det under söndagen. Maken stannade hemma då jag först skulle på julmarknad med symötet i Axvall. Där träffade jag en gammal arbetskompis sen posttiden, samma som jag sprang på förra året på Ljungstorps julmarknad.
Vi pratade en stund medan jag bidrog till deras lotteri, utan att få nå't tillbaka.
Fika hann symötessystrarna också naturligtvis, innan jag fortsatte en bit till för att diskutera min förestående pensionsansökan, med en som kan mer om saken än jag själv. Sen hade hon även fina porslinstomtar/snögubbar (som vanligt) så det blev en "gubbe" beställd.
Stannade till för en korv på macken vid Hallenbergsrondellen, innan jag slutligen besökte julmarknaden vid Mini-Zoo i Tibro. Där var det smockfullt med folk, men kunde hitta några saker att handla trots detta.
Ganska trött satt jag sen och väntade medan en pizza gräddades i ugnen, för att ta med hem till middag.
Somnade såsnart jag lokaliserat sängen, strax före tio. 
Sen fullt upp hela da'n på jobbet idag och mer arbete ligger kvar på hög, tills imorron.
Sonen har bitit sönder en tand, vilket medför extra problem under rådande omständigheter. Han väntar på svar om specialåtgärd för detta.........
Tisdagens plan är postpensionärslunch för maken, eftermiddagsfika med bonusdottern för min del och matlåda med biff Stroganoff till lunch dessförinnan. 
Inga tog sig en stund vid spisen nu ikväll, "snäller som ho' ä' ".......
 
Första julmarknaden för dagen......
 
På hemväg efter konsultationoch "tomtetitt" i storskogen.
 
Bil-lunch......
 
.....med utsikt.
 
Djuren på Mini-zoo.....
 
...och Lucia i betong. Mormors-luciorna i mindre version var redan slut. Får vänta och se om det blir fler, då är en tingad.
 
Mysig dekoration i entrén till Parken.
 
Blev en liten snögubbe inhandlad även här........
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0