En sista "ledig dag"........

.....efter hemkomsten till vardagen och hushållet tillbringades vid spisen, i tvättstugan, en snabbis hos sonen och inköpsrunda till mataffären. 
Först blev det brödkakor bakta sen köttbullar och köttfärssås tillagade, innan Ikeas färdiga lasagne fick utgöra dagens lunch.
Besök för att leverera merparten av det ovannämnda till sonen, samt där "lasta bilen full" med avfall till återvinningen och försöka hinna dit för avyttring innan de stängde för dagen.
Det sistnämnda lyckades jag dock inte med, var en kvart för sen.
Vilket då innebar att maken fick en uppgift till, till torsdagen.....(han skulle städa också)
Åter i tjänst torsdag, fredag och allt har varit "ovanligt välbekant"  (om än inte helt önskvärt) på jobbet.
Men nu är det åter helg och efter thai-mat take-away till "fredagsmys", sitter jag nu åter (känns inte som en hel vecka sen sist......) framför Idol. Ska försöka hålla mig vaken tills det är slut.
Maken är fortsatt rosslig i halsen och jag hoppas innerligt att slippa smittas av detta.
Imorron är planen: att sova tills jag vaknar (av egen kraft) och sen får vi se.......kanske en tur till Dollarstores nya butik i Skövde, om jag får feeling för det. 
 
Den del av det som blev bakat, som fick stanna kvar hemma (men är slut nu.....)
 
Fullmånen på besök........
 
.....och höstfärger i trädgården. Men frost imorse igen, så snart kanske det blir snö (varning redan utfärdad)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0