Fick feeling.......

.... för ett besök på Dollarstore, eller snarare tvingade jag mig till att göra något utanför hemmet.
Kompisen messade och frågade om en fika på loppisen härhemma, men jag undrade om vi kunde ta det till söndag istället.
Som sagt kom iväg och handlade en del där, på det nyöppnade varuhuset vid Stallsiken. Några fler än jag som kommit på den idén också, men ingen trängsel eller köer.
Väl hemma blev det tillagning av panerad rödspätta till middag och därefter långkok av söndagens meny: Kalops.
Liverpool gjorde processen ganska kort med Cardiff klockan fyra och slutresultat skrevs till klara 4-1.
Så mycket bättre tittade jag sen på, Hoffstens dag. Hennes klart bästa låt (ever) var med i Christer Sjögrens tappning, men han kom inte ens i närheten av originalversionen från Melodifestivalen 2013.
En extra timma sen att starta upp söndagen med, var välkommen.
Mötte så kompisen på loppisen och handlade naturligtvis en del, samt tog en fika.
Kalopsen är äten, matlåda till både mig och sonen (att leverera) för måndagen blev det över.
Maken får steka sig en rödspätta imorron istället, för han "är inte så mycket på kalops" (inte rödspätta heller sa han, men......)
Även om det var ljusare och kändes bra imorse, så kommer "bakslaget" nu till kvällningen istället då.
Men det är ju det där med att inte kunna både äta och spara kakan.....så bara att "gilla" läget. Vi har sluppit snö hittills iallafall.......
Nu följer några bilder från min telefon, den senaste veckan.....
 
En av få låtar jag lyssnade på.......på "Bluesbåten"
 
Skymningen faller över Ålands hav....
 
Tvungen att ta kort på "sjutumsspikarna" som smyckena hängde på. Påminde mig om morfar, men han gjorde diverse konstverk med den storleken på spik istället.
 
Brunch åt vi iallafall......
 
....och frukost i Mönsterås, innan slutliga hemfärden.
 
Loppisfika.....kompisen åt "lunch" och jag tog en andrafrukost/tolvkaffe
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0