Skulle blivit ett älgkort.......

.......men syntes ingenting på de tre korten jag knäppte med mobilen i eftermiddag på hemväg från jobbet.
Hann inte ta upp kameran, när jag fick syn på den i skogsbrynet inte långt från där kompisen faktiskt bor (en liten bit bort bara på andra sidan dungen). 
De senaste dagarna har gått i "ömhetens tecken", som jag redan berättat om, men tror att jag kanske kan sluta knapra Alvedon som först nu.
Jodå känns fortfarande om man säger så........
Funkade iallafall att göra full arbetsdag idag och som vanligt ingen brist på arbetsuppgifter. Men då går ju dagen väldigt fort.
Lovade att återkomma nästa torsdag, då onsdagen är helgdag.......
Kollegorna garanterade att de skulle ha rikligt med uppgifter åt mig även då.
Maken har på grund av omständigheterna fått göra lite trädgårdstjänst och idag sa arbetsledningen att det dessutom skulle städas inne.
Han hann trots detta med att luncha i Hjo med fd. postkollegorna.
Lade igår upp en bild på en lokalgrupp på Facebook om en bärbuske vi vill bli av med och intresserad anmälde sig omgående.
Imorron efter lunch skulle de komma, gräva upp och ta med sig vinkrusbärsbusken. Jag har en idé om att där (i hålet) eventuellt ska planteras en magnolia istället framöver.
 
Maken fick förbereda grönsakslandet........
 
"Fuskkålpudding" till middag både tisdag och onsdag (för mig)
 
Busken som ska flytta.......
 
Omplantering av en hallonplanta i ny kruka "nästa" uppdrag.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0