Snart är det onsdag igen......

......och dags att jobba. Sen har jag dessutom även lovat att arbeta nästan hela fredagen ......
Apropå fredag, så vart det inte bara Let's dance att titta på. Visade sig att Liverpool hade bortamatch mot Southampton, sammtidigt. Blev ett "kryssande" emellan kanalerna ett tag där.
Började inget vidare för Liverpool, men slutade desto bättre sen, med 3-1 vinst. 
Lördags-tur till Hjo med, secondhandbesök och sen snabbvisit hos syster. Det första hon frågade var: Hur länge ska du vara här?? Inte alls länge lugnade jag henne med.
Kul att vara "efterlängtad"...... hon var orolig för att hon och assistenten inte skulle hinna med att åka till Tidaholm och fika, innan det var dags för födelsedagskalas på hennes gamla boende.
Söndagen rev jag en del i trädgårdens rabatter och extra stelhet infann sig omgående som en extra bonus. Men på't igen framåt eftermiddagen, för det finns obegränsade göromål att ta tag i och "uppdatera". 
Måndag dags att handla mat och läsa ut ytterligare en bok. Pensionärslivet är hårt.......
Tisdag tvångspromenad, middag, teve och en snabbis till Mölltorp för komplettering på matfronten. Nu ser jag (och många med mig) fram emot Champions League-match från Anfield: Liverpool-Porto.
Därefter säng-date direkt. Uppgång runt sextiden imorron väntar.......
Men innan allt detta ska jag fixa "Pil-pil" till kvällsmat.........
 
Fredagsmyset: Vitlöksbröd, avocado och egen gjord räkröra med alkoholfritt vin.....
 
Lite blå blommor finns i fjolårsriset......
 
Söndagsmeny: Kotletter med kantarellsås och tillbehör.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0