Tågblogg.......

......får det bli idag, då jag nu sitter på MTR Express påväg hem från Stockholm. Lika gärna som att sitta och slumra menar jag.
Premiärtur för min del med denna tågoperatör, som givetvis hade anammat att det idag är första april. Vi resenärer skulle "hjälpa till att kalibrera svängningsmekaniken" och luta med i tågets riktning så att säga...... gick någon på det? Tveksamt.........
Avfärd i tid iallafall och nu hem igen efter två dagar på söder. Igår var det tjejaktivitet, då jag blev bjuden till aftenoon tea på ett slott i Bromma. (en födelsedagspresent sen förr, men som varit svår att få till). Nu blev det äntligen av och tre generationer (mor, dotter och dotterdotter) intog en fin och god buffé i trevlig miljö. Vi hade lite olika favoriter, men alla var nöjda. (Iallafall jag som cashade in presenten).
Till kvällsmat blev det sen pizza. Många hämtställen finns det.....
Liverpool spöade Tottenham....igår igen. Ytterligare ett plus på mitt "supporterkonto" över barnbarnens favoriter och ett självmål till råga på allt, avgjorde.
Idag var det så dags för den arbetande generationen att återta sin plats i ekorrhjulet för en ny vecka. Hämta/lämna barn, jobba, fritidsaktiviteter och sånt. 
Vi pensionärer hade mest bekymmer med vart vi skulle inta vår lunch.......
Fikabröd medköpt hem och strax innan det var dags att dra sig mot tunnelbanan och tåget, dök de stora grabbarna upp efter skolan, på "mammaveckan" .
Kul iallafall att hinna se dem en stund och diskutera vilken otur Tottenham återigen hade.
Det var faktiskt de själva som tog upp ämnet......... 
I Skövde väntar sen sonen med "privat-taxin". Han drar direkt efter sitt jobb för att transportera hem gammal tant. 
Mitt valspråk numera lyder: Ont överallt, men annars är det bra.....ibland, får tilläggas alltsom oftast. Jaja......that's life for you. 
 
Upp med SJ......
 
Lunch med lillebror vid ankomst, han och morfar mötte....
 
Barnen "åker tåg" med mormors biljett, vi delade den i två delar.....
 
Lördagsmys vuxenvariant......
 
Far och son ska gå på bio.....Bamse. Bra tyckte lillebror, som ville se repris, direkt när det var slut.
 
Utsikt från sjätte våningen, över Hornsgatan.
 
Klara för afternoon tea......
 
Kort promenad till bilen, sen iväg mot Bromma.
 
....påväg.....
 
Slottsparken......
 
Godsaker......
 
......mera gott.
 
Vacker inredning....
 
Ia tyckte att det behövdes ritas några "My little pony" efter fikat.
 
Nu är vi mätta och belåtna.....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0