Återburet......

.....är i stort sett allting efter att tvättmaskinsinstallatören gjort sitt, då han dök upp punktligt vid ett.
Jag var inte hemma, men kom strax därpå tillbaka och då var hela vår infart blockerad av en vit skåpbil. Hur man nu kan lyckas med det.......
Nåväl jag fick ju också parkera på genomfartsleden som ett hinder och bära matkassar en bit extra, men strax var allt klart (för hans del) och vi kunde mödosamt återbörda de "evakuerade" prylarna tillbaka till sina platser.
Hur mycket får egentligen plats i en tvättstuga? hann jag fundera på i ett dygn när både kök och "syrum" var belamrade....
Vad det gäller fotbollsmatchen, blev det till slut (efter förlängning och full omgång straffar) rätt lag som vann.....Liverpool of course!
Tog under eftermiddagen en utflykt till Hörnebo för en fika hos bonusdottern, där "lånehunden" var extra gäst. Längesen var det sen sist faktiskt, men trevligt. 
Under gårdagen kom också ett sms med förfrågan om jag kunde jobba idag....och det kunde jag uppenbarligen, för nu sitter jag på jobbet sen klockan 10.00 och avslutar 16.00 med att hämta take away thai. Fredagsmys överenskommet med maken.
Testkörde en tvätt igår (lite strul) maken ska testa en maskin till idag så får vi se om det går "smärtfritt" annars........ 
Hade funkat bra enligt rapport och då "firade" vi med hämtmaten på altanen, då jag kom hem. 
 
Leverans av ny tvättmaskin.....
 
......premiärkörning i en ovanligt ordningsam tvättstuga.
 
Torsdagsmiddag på altanen.....
 
Hittade en tvåkrona vid vår trapp, måste ha varit vitvarutransportören som tappat. Får bli bidrag till den något större fakturan.....
 
Javisst är rosen fin......eller hur staren?
 
Fredagsmys......
 
.....med syrsa-kompis bakom ryggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0