Nu ska han ut och härja igen........

....... till Hedemora på blues säger han och "kinesa" hos dottern i fritidshuset, åker redan torsdag.
Kommer sen hem några dagar innan han drar till Stockholm..... i samma ärende.
Blues och "kinesa" hos dottern...... (han har frågat sin fru om lov faktiskt, inser väl själv att det blivit rätt mycket "farande" på sista tiden).
Hade här kunnat haka på några dagar till huvudstaden, men avstod då han ska åka tåg.
Kanske gör ett försök på egen hand, att åka på bilutflykt med nån kompis. Har en plan.......
Sen får jag se till att jobba lite mer, för att utöka "pensionärslönerna" så som han slösar runt.
Heldag idag, dryg halvdag imorron och fortsätter med ännu en halvdag på fredag. Sen får vi se......
Efterlängtad klippning är också inplanerad imorgon........ska bli sååååååå skönt!
Nästa på agendan....sovmorron! 
Maken drog iväg mot "nya äventyr" ungefär samtidigt som jag åkte till jobbet. Det blev trekvartsdag där eftersom jag handlade förnödenheter också. Saknades en del sådant på kontoret.
Nyklippt och landad i fåtöljen, ont överallt men annars är det bra....typ.
Har redan sett bild på fikande familj i Norberg på Facebook, så han har alltså anlänt dit. 
Inga bjöd mig på hemmagjord räk/curryröra med liten baguette och nu väntar jag på först Ernst, sen Jane Austen-film (kass kostymfilm....som sonen uttrycker det) att se om igen.
Imorron halvdag jobb, sen helgvila........
 
Tidigare i veckan.....är det en säl?......nä bara maken som doppar sig.
 
Nu har mina egna pumpablommor börjat blomma....
 
Skörd från trädgården, serverades tillsammans med.......
 
Ingas egenkomponerade kyckling i currysås.
 
Här var de och fikade.....
 
....hela familjen för tillfället....och morfar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0