"Polar'n" muckade.......

.....med ett buskstöd. Tittade ut över gräsmattan och fick se att det plötsligt låg ett metallstöd mitt på gräset. 
Tänkte att det måste jag flytta på, men "Polar'n" stod och vilade , så ingen bråska.
Men en stund senare hördes ett skrapande ljud utifrån och det hela hade utvecklat sig till ett "fullskaligt" krig. Snabbt ut och skilja kombattanterna åt och hoppas på att bara buskstödet fått skador.
"Polarn" (robotklipparen) har dock fortsatt som om inget hänt resten av dagen.
Före frukost på verandan, tog jag en påfyllnadsrunda till loppisbordet och lite senare ytterligare en sväng därnere.
Denna avslutades med ett besök hos bärbilen, där jag snabbt och enkelt "plockade" två liter blåbär.
Merparten av dem ligger nu i frysen, men lite färsk sylt finns i kylen och av den gjorde sen Inga en mini-paj till efterrätt åt mig.
Middag blev lite rester: dillkött, en halv västerbottenpaj och till kvällen "Shepherd's pie" på pulvermos och köttfärsröra från gårdagen.
Inga lottovinster idag tyvärr, men de tre senaste omgångarna har symötets rader begåvats med diverse vinster.......
 
Frukostbricka med utsikt.......
 
.......vår tall mot blå himmel.....
 
....och variationer i molnen.
 
Minipajen, mer än hälften finns faktiskt fortfarande kvar.
 
En titt in i frysen innan dörren stängs.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0