Långväga fika......

......blev det för den som till vardags bor norr om Umeå. Men förena nytta (arbete) med nöje, att träffa gamla klasskamrater från småskolan för en fikastund kan väl aldrig vara fel.....
Denna eftermiddag var vi dessutom två stycken på plats för att träffa denna vän från förr. Kul....
Sen fortsatte vi till "ordinarie" inplanerad aktivitet  -symötet.
Fick väldigt god mat och på den varsin adventla till kaffet,  vilken var så stor att jag inte orkade hela.
Innan detta under förmiddagen blev det shoppingtur till Hjo, fanns en del att inhandla.
Så också i Skövde innan fikan där.......
Torsdagen fick sen gå i titta-ikapps tecken...... bönderna och Liverpool-derbyt mot Everton, som "di röde" naturligtvis vann komfortabelt. Dessutom lyckades Inga baka både banankaka och korintkakor. 
Till middag stekte maken fläsk och jag gjorde löksåsen därtill.
Idag har jag varit hos fysioterpeuten och fått några övningar för axeln, vilka känns rejält att utföra.
Men man måste ju börja leda upp och se vart det tar vägen......ska dit igen om två veckor.
Under förmiddagen blev kolasnittar (för första gången) bakade efter frukost.
På hemvägen tog bilen omvägen till "fiket i skogen" för att önska God Jul till de som där bor.
Missade handbollen, men ser lite på reprisen nu (trots att det blev förlust...).
Maken är på inomhusfotboll "Möbelcupen" och jag väntar på "Nattvandrarna" som ska få de hylldelar ingen köpte trots annons flera månader på nätet. Några intresserade, men ingen affär....... 
Imorron måste mera mat bunkras och då tittar jag nog också till second hand, var längesen nu.
Maken ska på blues i Tidaholm framåt eftermiddag/kväll. Nu snart Idol-final.......
 
I väntan på god mat.........
 
.....sen blev det andventlor till kaffet.
 
Torsdagsbaket....
 
.........och fredagens. (nu "fattas" två sorter för att uppnå sju till julfikat.......eller bara en då jag dristar mig att räkna både bullar och tårta (hahahaahaa!)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0