Måndagsvädret.......

....inbjöd inte till någon utomhusvistelse.
Startade istället dagen med att baka ytterligare en omgång brödkakor. Hade varit så förutseende att jag plockat fram allting redan söndag kväll, vilket föranledde att baket blev av skulle jag vilja säga.....
Känner mig själv ganska bra och "är det inte serverat/förbrett"  kvällen innan är tendensen att det blir överhoppat eller skjutet på till "en annan dag".
Men istället för att plocka in alltsammans igen, var det enklare att börja baka.......
Fanns även stuvade musslor med potatismos att värma på, så Inga behövde bara ta hand om och avsluta baket.
En kortare sittning vid "Downton Abbey" följdes av bilutflykt i det våta vädret.
Hälsade på en sjukskriven kompis i Skaratrakten en stund och hämtade sen maken vid tåget (som var i tid) i Skövde.
Tisdag heldagssittning på jobbet för min del. Musjakt på vinden, förrådsstädning, tur till återvinningscentralen och mathandling för makens del. Men han fick köpa med sig en fläskportion från Millners hem som belöning att njuta av.
Själv får jag ta en Findus "gourmetportion" i micron på jobbet. Blev inte mycket för besviken kontorshund att få smakbit av.......
Efter hemkomst kommer en kompis på lite förjuls-fika och imorron är det uppgång vid sex igen för en ny dag på jobbet........
 
Nu finns det några till brödkakor i frysen färdiga för jul.......
 
Här kommer makens tåg....i tid.
 
Det mest unika "julkortet" i år......??
 
Smakportion till kvällsmat, av morrondagens lunchlåda. Tacogratäng.......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0