Medlurad........

.....make klagade en aning på de hala småvägarna, jag "valde" för att ta oss till julmarknaden i Stenum.
Väl där stannade vi inte speciellt länge, egentligen bara för det inköp jag i förväg hade tänkt mig.
På hemväg lite livsmedel, sen hem till handboll.
Det fanns rester att äta upp till middag, så Inga fick ledigt.
Därefter följde Liverpool-match, där de vann (men inte mycket mer)........
Dags att göra sig redo för julbord med jobbet. Trevligt och helt ok käk, men stannade inte så länge.
Hoppade över efterrätten och tog kaffe när jag kom hem.
Söndag startade med sättning av deg, till mormors julkex. Maken skulle vara chaufför till sonen, som ej hade vinterdäck på bilen och behövde åka till Mariestad för att hämta en ny dataskärm.
Hemkommen därifrån fick han middag och därefter gällde knåda deg, samt kavla ut densamma åt mig.
"Teamwork" ett tag och nu har vi en stor burk med kex.
Inga läste några reklamblad, fick inspiration och plötsligt blev det bakat en pizza till kvällsmat.
Idag måndag har jag ägnat mig åt att nästan färdigställa julpyntningen här hemma.
Sonen ringde.......han hade visst varit sjukskriven flera veckor för sitt knä.
Det hade maken inte ens nämnt.........ja kommunikationen i familjen lämnar visst en hel del att förbättra.
"Yours truly" included......
 
Lördagsutflykt......
 
...till julmarknad....
 
....på hala småvägar....
 
Julbord......
 
....kaffe på maten, här hemma.
 
Årets bakning......
 
....och belöningspizzan.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0