Att fylla femtio.......

......var exakt fjorton år sedan jag själv upplevde, men idag är det bonusdottern som "får påbörja femtiotalet"...... 
Fortsatt delar vi dock födelsedag, om än en differens i år.
Så idag har vi varit i Hörnebo med lite presenter och gratulerat jubilaren. Med hem fick även jag en kasse med gottigottgott, dagen till ära.
Vädret har varit på ett lysande humör, men själv kan jag inte säga att jag nått några sådana höjder.
Var igår hos Folktandvården igen för att röntga den krånglande käken. Högersidan visar avsaknad av "något" i leden, så ben skaver mot ben. Nu får vi se vad/om det finns nå't att göra....... förutom den bettskena jag fick och har använt sen en vecka tillbaka, nattetid.
På hemvägen från "kalaset" blev det tisdagslunch hos Millners, dvs obligatorisk fläskmeny.
På burken har vi kunnat följa ytterligare en ny svensk tjejskidstjärna, ta medalj.
Idag frestar jag inte det motsträviga knät mer, har försökt med en kilometers promenad nu i tre dagar och så höghjudd protest orkar jag inte lyssna på idag igen.
Vi får se imorron.......
Rätt som det var dök kompisen upp för att gratulera och fick en kopp kaffe med tjat som tack.
Ett lämpligt samtalsämne tyckte vi var: Vad vill vi ha för musik på vår begravning......
Ja vi kanske är lite udda emellanåt (jämt?), men ändå...... 
 
Lördagsfrukost....start på en ny tid.
 
Förberedelser inför 50-årsdagen......
 
......lite till....
 
...och ett stort paket.
 
Frukost på sängen och bild på presenten.....min alltså.
 
Hämta tårta hos bagar'n.......
 
....till den som skulle firas.
 
"Lånehunden" håller koll på bullarna i ugnen.
 
Födelsedagslunch hos Millners Tibro.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0