Inga fick ledigt.......(men)

........ från matlagningen idag på arbetslediga onsdagen. Hade dock en del ärenden att uträtta  så ledig dag kan ju diskuteras.
Nåväl besök hos optikern vid lunchtid och en kasse "ångest" med hem i påse. Bågar som skulle provas och "bantas ner" till bara en.........
Påväg hem svängde jag in hos Milners för att ta med färdig lunch hem. Det blev två portioner helstekt fläskfilé med kantarellsås. Såpass mycket mat att det räcker även till morgondagens matlåda/lunch åt båda två.
Maken tog sen foton för att assistera en "blind höna" som skulle prova och vi kunde kostatera att det var ganska lika stuk på alla fem, men priserna varierade kraftigt.
Slutligen landade jag i ett beslut, som ska förmedlas imorron och nya glasögon då tillverkas.
Sen slog jag mig tillro i min fåtölj och slumrade nog en del.
Plötsligt ringde det på dörren......vadnudå?
Joråsåatt.....då var det åter dags att totalt glömma bort symötet och den här gången som värdinna.
Det var en ny variant, förut har jag bara glömt att åka dit.
Panik.....vad ska jag bjuda på? INGET förberett, total minneslucka och tre gäster står i hallen.
Hade en påse smördegsknyten med spenat/ost i frysen, sallad på äpple, tomat och persilja med hemgjord currydressing. Bröd därtill och kaffe med hasselnötsglass i soffan på "maten".
Jaja vad ska man säga.......... de tog det med ro, men så var det ju inte tänkt direkt..........
Snopet blev det.   
 
Troligt utseende framöver.......kanske......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0