Onödigt mycket snö......

......har det kommit de senaste dagarna. Det har drullat på med nån decimeter mest varje natt och allt över 2 CENTIMETER snö är i min värld alldeles för mycket. Ja till och med dessa två centimetrarna kan jag gladeligen vara förutan.
Maken har "roat sig" ett flertal gånger denna helg med det vita eländet. Jag passade på att åka tur och retur Hjo igår då det var uppehåll under dagen iallafall.
Tyget som inte fanns senast, hade nu kommit hem, vilket jag fick sms om i fredags.
Blev tre stopp på turen: Hjo can help, Netto och Hem&Hobby, sen hem till matlagning och teve med bl.a. Mello.  
Söndag har det inte hänt så mycket, bara slappa för min del och lite syarbeten, samt mera teve.
"Soffpotatis" kanske passar bra som min nya profession, efter pensioneringen.
Känns lite uppgivet emellanåt med alla krämpor, som begränsar aktiviteter. Jaja, en dag i taget och nästa råkar vara en ny måndag.....igen.
 
Lavinfara på altanen .....
 
......och lördagens högar......
 
....som växte en del under söndagen......
 
.....med hjälp av honom.
 
Invigning av nya ugnspanna (jobbjulklappsvalet) med hemgjorda revben på lördagskvällen.
 
Nya paradhandduken på plats.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0