Röda faran.......

.....på utflykt under lördagen, först till Mölltorp för matinköp med mig vid ratten och sen (då den var "varmkörd") till Hallsberg med maken för blues på hotell Stinsen.
(Där jag för övrigt också....... för länge, längesen varit flera gånger, men då på fackmöten/-kurser).
Men innan vi kom så långt hanns det med en promenad för min del till den lokala loppisen.
Därifrån återvände jag med en bärkasse fynd .........surprise-surprise.
Maken stod då och stekte bacon, ägg och potatis till sin middag. Själv satte jag mig med pappersarbete i två timmar och fick väl hyfsad ordning på årets god man-redovisning, saknas bara några kopior att bifoga, vilka kan hämtas på tisdag samtidigt som syster firar sin födelsedag.
Därefter hade jag kvalificerat mig för middag, lever! Om det smakade bra...........jodå!
Medan maken drog iväg, satte jag mig sen tillrätta i fåtöljen med en nyligen påbörjad stickning och teven som sällskap.
Ända fram till strax efter ett inpå söndagsnatten, satt jag kvar vid burken och då återkom han.....bluesfantasten.
Efter våra nattsudd blev det naturligtvis sovmorron och inte så särskilt mycket uträttat under resten av söndagen, annat än lite "småplock".
För övrigt var jag tillbaka hos optikern i fredags och "bunkrade" lite fler bågar, då jag inte kände mig riktigt bekväm med den förra samlingen. Nu tror jag dock att jag har hittat ett bättre alternativ.........
 
En stor orange måne lyste på natten till lördag......
 
Dagsbild över "snöläget".......
 
Söndagsmiddag.........hemlagad ICA-pizza......
 
Sen fick Inga "feeling" och gjorde några hallonmuffins......till kaffet.
 
Troligt slutgiltigt val av ny båge.........
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0