Det finns att göra......

....både på jobbet och hemma. Medan jag försökte få bort registreringshögarna mellan samtalen, var de därhemma i motionsspåret och grillade korv.
När jag så småningom kom hem låg maken och sov i min säng, med lillebror bredvid i hans säng och teven på med tecknad film.
Maken vaknade väl till och började röra på sig, men lillebror fortsatte sova såpass att det blev svårigheter för fadern att få honom till nattvila.
Torsdag, tvättdag och senare åkte alla utom jag på bio. Då var det min tur att sova lite i fåtöljen.
Fredag förmiddag matkomplettring av mig inför grillkväll, medan far och barn åkte till stationen för att hämta mor och stora bröder vid tåget. 
Fika på verandan med experimentbakade jordnötskakor och bullar.
Sonen anlände och slutförde ett borrhål i nya hyllan för sladdar till tevedosor och sen delta i grillningen.
Nu är vi mätta, trötta men fortfarande är det spring och vattenlek utanför.
Köksgolvet har varit fullt av vatten och gräs, så trasmattorna fick åka tvättmaskinskarusell. Rena turen att ingen hann halka där........
 
Syster hade rensat pennor, som jag fick med hem......
 
Kakorna........
 
Ett hallon finns moget......
 
Liljor i rabatten......
 
Lobelia blommar lite varstans....
 
Torsdagsmiddag......
 
Syskonen gräsmatts-filosoferar......
 
Vi hjälps åt att flytta bassängen.........full av vatten.
 
Grillmeny.......
 
......fler gäster.....
 
......nu äter vi!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0