Fredagsutflykt.......

.....med goda vänner, gick till Karlstad. Vädret var väl lite väl varmt, men vi orkade med en del iallafall.
Innan dess en full arbetsdag onsdag följd av en halv sådan torsdag, som avslutades med thai-mat take-away trots att det bara var torsdag......
Vi startade halv nio hemifrån och denna gång lyckades jag att få med äggmackorna, som vi kommit överens om. Vid Sjötorp var det dags att stanna en stund och inta frukost.
Då var det fortfarande ganska beghagligt där i skuggan på rastplatsen. 
Anlände utan att köra fel (ingen GPS till hjäp....) till Lars Lerins museum: Sandgrund och hittade direkt en p-plats utanför, i skugga dessutom.
In för att titta på alla fina teckningar/målningar och dricka av vattnet som bjöds på precis innanför entrén. Ja varmt var det, viss luftkonitionering fanns, men jag svettades som en gris mest hela besöket.
Efter denna upplevelse blev det lunch på närliggande Värmlands museums restaurang.
Det enda på menyn jag kunde tänka mig....var barnvarianten, spagetti Boulognese. Men det gick att få i vuxenvariant, så allt väl.
Därefter skulle vi ta hjälp av GPS för att hitta till "Stuvbutiken" som en av kompisarna blivit tipsad om.
Där fanns massor av tapeter, mattor och badrumsprylar bl.a.
En ny vaxduk kostade jag på mig, medan den ena kompisen handlade två tapetrullar och den andra köpte små fönsterskrapor. Ingen av oss gick alltså tomhänt därifrån.
Nästa anhalt blev torget i Kristinehamn och där en liten keramikverkstad, med fler små inköp innan vi fortsatte till ett stopp vid kanalen i Sjötorp igen. Glass i skuggan, sen hem.
Vi var nog trötta alla tre, men jag var dessutom så stel att förflyttning blev i det närmaste "robotvariant" resten av kvällen.  
Idag blev det frukost på verandan med maken, efter en fixa-bordet-trip till loppisen först.
Nu är han i Hjo på blues-jam med mat, men jag avstod från att följa med. Det är för varmt fortfarande och då kunde jag göra stuvad blomkål till middag åt mig istället. 
 
Bildbevis på frukosten i Sjötorp......
 
"Ledsna" granar vid vandrarhemmet, som utsikt......
 
På väg mot huvudmålet för dagen......
 
Bara att börja titta på allt......
 
Påminner mig om "Dammen" (tavlan som förstördes i branden-97) målad av min farbror och köpt av min far till 40-årspresent till mig.
 
Fascinerad av porslinet de har i cafét........
 
Kompisen har "fastnat" i motiven en stund......
 
Jag gillar denna.......
 
.....och dessa......
 
Solen i Karlstad.......
 
Poster möjlig att köpa........
 
Det är bara jag här bakom salladen......
 
Min lunch........
 
......oj, hur ska jag orka allt detta?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0