Slutkörd.....

......och humöret på sparlåga, så startade veckans "mest efterlängtade dag" -måndag.
Det var nog skönt för både mig och maken att han skulle på "roadtrip".
Blev liggande i sängen och gjorde absolut ingenting, mer än fixade lite frukost att knapra på. 
Strax före tolv ringde min telefon. Kompisen undrade om jag tog emot besök.....
Sa som det var att jag behövde muntras upp med trevligt besök, men kunde inte utlova att jag skulle bidra nämnvärt till att höja stämningen.
Hon föreslog att ta med varsin räktårtbit och bjuda på lunch. Ja tack! slipper jag tänka på mat....också.
Nåväl skönt att tjata nån timma och lunchen var som förväntat god. Tackar......
Nå't vidare blev dock inte gjort under dagen, mer än nån tvättmaskin till körd och all ren tvätt förpassad till förvaring.
Till kvällsmat blev det "maken-är-borta-mat" närmare bestämt......stuvade musslor med potatismos.
Räckte även till tisdagslunch, innan inköpsrunda till second hand och matbutiker i centralort Tibro.
Kycklinglår, bakad potatis och räksallad till middag.
Maken kom hem...... och hade haft en bra tripp i Värmland. 
Hela onsdagen har tillbringats framför dataregistret på jobbet. En maraton-sittning mellan de olika högarna som fick sorteras upp innan start.
Nu är det dock nästan ebb på "högar" och en arbetskamrat startade sin semesterledighet efter lunch.
Han behöver verkligen sina två veckor, söderöver och flyger inatt.
Maken har "rymt" igen, nu till bluesmöte i Tidaholm.
Imorron ett jobb-gästspel på tre timmar och fredag kör jag fyra, tillsammans med en från ledighet återkommande kollega. 
 
Måndagslunch......för två.
 
Tisdagens solnedgång avklarad.
 
Det växer rödklöver bredvid genomfartsvägen utanför jobbet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0