Åter på "brottsplatsen".......

...... mer och mer tenderar det att bli, ju längre in på sommaren vi kommer.
Lite sjukdom ovanpå semestrar gör att jag i princip kan få jobba så ofta jag vill.
Hur mycket vill jag då jobba egentligen?
Lite då och då känns helt ok och när lönen kommer, gråter jag väl inte direkt om det har blivit några timmar......
Sen känns det också rätt bra att kunna hjälpa till om det alldeles kör ihop sig för de forna arbetskollegorna. Denna veckan har det blivit halvtid......
I måndags hann jag med att tillsammans med två väninnor "inviga" nya torget i Skövde och beställa fotbollsresan vi ska på med barnbarnet i augusti, vilken nyss blev betald och alla resehandlingar har anlänt via mail från Resia. Allt utom just fotbollsbiljetterna, de dröjer till nån dag innan avfärd.
Idag var det också besök hos tandläkaren på agendan, bara koll hur det gått efter remissen.
Imorron ledigt och lördag drar vi mot Fagersta, (via Västervåla) för fikabesök i dotterns fritidshus, blues åt maken och fotbollskväll på hotellrummet till mig. 
Nya telefonen har laddats och landat (färdig att använda) efter besök av sonen i tisdags. Igår fick den så ett splitternytt fodral att bo i, då "det lilla livet" är större än min gamla.
Kanske kan vi bli hyfsade vänner trots detta så småningom. Inga större svårigheter eller förändringar angående användandet har "tillstött" ännu iallafall.........
I tisdags var maken och jag på besök till Återvinningscentralen med diverse skräp (gammal dörr, trasiga krukor, cementsäck, uttjänt trädgårdsstol m.m.) känns skönt att ha avyttrat "skiten".
Nu är det bara att börja på ny kula och samla/röja mer.......
 
Midsommardagens hemmalagade köttbullar....tog slut.
 
En egenodlad jordgubbe fastnade på bild, nästa dag var den borta. Maken oskyldig...säger han, så också jag faktiskt.
 
Söndagslunch med utsikt.....
 
Arbete pågår.....
 
......så ock här, såga dörr i bitar för transport till återvinning.
 
Nyrenoverade Hertig Johans torg i Skövde.....
 
Nu är han mätt igen...efter fläsk-lunch på Millners i tisdags.
 
Här är portionen....och frun.
 
Fick ett uppdrag på jobbet......fyll frysen med glass. Gjorde ett försök.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0