Eken cup handboll.......

......ägnades merparten av lördagen åt. Anlände lite sent till första matchen då det var en trafikolycka med motorcyklar som hindrade infarten till området. Bara att försöka hitta runt en annan väg för infart. Varmt och soligt sammanfattar dagen väldigt bra, svettigt blev det och inte mycket skugga att hitta.
Att hitta fanns dock svenska herrlandslaget på besök för samtal och autografskrivning. Bara jag som gick dit av vårt sällskap för att få någon av dem på bild. Brydde mig dock inte om att be om autograf.......
Sista matchen vi såg innan vi beslutade det fick räcka, satt vi lugnt i våra medhavda campingstolar. En av dem bestämde sig då också för att: Nu har jag gjort mitt, varpå fästet för  ryggstödet plötsligt släppte.
Givetvis var det min stol....... men den hade nog minst 40 år på nacken av slitage så det må väl vara "förlåtligt".
Vi tog farväl av arbetande dotter, barnvaktande fader, små barn och större för att få oss något i magen och komma undan solsken. 
Mätta efter god måltid på Älvsjö pizzeria, ville maken dock fortsätta återstoden av dagen/kvällen på bluesklubb/-ar.
Nej tack tyckte jag, men släppte gärna av honom vid pendeltåget in mot city.
Själv tillbringade jag resten av dagen på hotellrummet, helt slut. Köpte tranbärsjuice i receptionen och öppnade fönstret mot de stora pilarna utanför och lyssnade på fågelkvittret.
Använde datorn, tittade på teve, tog nån powernap och framåt kvällen köpte jag en pizza i receptionen till kvällsmat.
Maken kom hem runt midnatt och söndagsmorgonen kände vi inte för nå't mer solgass utan avstod mer handboll, till förmån för hemfärd och en inköpsrunda på IKEA.
Plockservice är väldigt behändigt och jag hade en färdig lista, men vid uthämtning saknades ändå en artikel, men den kunde de fixa skulle komma med posten.
Så får vi se om det fungerar.......
 
Maken fick födelsedagspresenter och hjälp att öppna dem.....
 
.....med publik.
 
Plättar med jordgubbar och "sprut"-grädde till kvällsmat.
 
Mamma jobbar i kiosken, lillebror har tagit en tupplur, pratar med pappa när han vaknar.
Mysko gubbe med keps funderar på att handla.......
 
"Zacke" i landslaget pratar med ett fan.....
 
Lillebror mumsar hamburgare och pappa tittar på.....
 
.....medan syster föredrar mindre nyttig muffins, med morfar som publik.
 
Uppvärmning av målvakten innan match. Leo testar lobben......
 
Här yngre brodern Joel i matchtagen......
 
Utsikt från kön till "Baja-Majan"........
 
Middag x 2
 
Utsikten från hotellfönstret. Här en av fågelsångarna.......
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0