Midsommarafton igen.......

..... och gemensam shoppingtur till ICA för kompletterande proviantering.
Sen blev det sedvanlig lunch med sill, färskpotatis, gräddfil och nubbe. Den intog vi i det alldeles perfekta vädret ute på verandan, med sjöutsikt.
Därefter var det inte så långt kvar, tills Fagersanna IFs fest med dans runt stången startade.
Inte för att jag någonsin kommer att trava runt en sådan och delta i den typen av "roliga lekar", men mingla och titta på folk, samt prata med en och annan är helt ok.
I år blev det inga lotter eller fika köpt för min del, men maken hade inhandlat en tennisboll även till mig. Den skulle kastas och närmast midsommarstången vann, en hyfsad prissumma. 
Så nära som idag har jag aldrig hamnat förut, men andra bollar låg trots det närmare.
Nåväl intäkterna går ju till idrottsföreningen så........
Maken tog sig också en fika, men jag avstod som sagt. Hem en stund, sen ta med grillgrejer och återvända. Grillade ett par spett och prinskorvar, till vitlöksbröd och potatissallad.
"Sponsrade" några servetter till sällskapet (avsevärt yngre än oss, men vuxna...), då dessa var med tryckta snapsvisor och de hade lite svårt att bestämma vilken de skulle sjunga till nästa shot.......
Maken provade en lakritsshot och ytterligare en fruktvariant, men jag smakade bara lite på hans., innan jag drog mig hemöver för att lura knotten på ett skrovmål.
Ja då var det vändpunkt för ljuset dådå........nu blir det mörkare igen.
 
Den årliga "galenskapen"...... hade iallafall tur med vädret.
 
Inga problem att få bollarna inplockade, barnen drogs som flugor dit efter att tävlingen var avgjord.
 
Grillkvällen......
 
Många olika rätter och drycker utmed bordet....
 
Arrangör......
 
Härligt ljus i huset, vid hemkomsten runt nio.......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0