Det har blivit torsdag....

.....och därför blev det traditionell mat till middag. Väldigt länge sedan jag åt både ärtsoppa och pannkakor samtidigt. Som ung hade jag "problem" att bestämma mig för vilket som var godast och skulle sparas till sist i måltiden. Därför åt jag oftast en tugga av varje tills allt var slut....
Men idag åt jag som man ska, soppan först ......sen pannkakorna.
Tidigare i veckan har röjandet fortsatt, "little by little" och några tvångspromenader är också genomförda. I söndags morse tyckte en av mina tavlor att det var dags för mig att vakna vid sjutiden. Den rasade helt sonika ner på golvet i sovrummet med ett brak, vilket föranledde en ansenlig mängd oplanerad städning. 
Onsdagen var ägnad åt arbete igen och det saknas INTE uppgifter att utföra kan jag återigen konstatera. Lovade till och med att komma in lite mer än bara en dag i nästa vecka.
Samtidigt fick jag besked om slutlönens storlek, som var av ganska ansenlig storlek så jag sa till chefen att jag kan tänka mig att "sluta fler gånger".......
Kompisen kom på en fika och befriade mig från en del utgallrade tygbitar i tisdags och imorron ska jag besöka henne med en annan tygbit, som ska bli klänning till mig.
Maken drog iväg till bluesföreningsmöte nu ikväll.
Själv har jag gått igenom kvarvarande grejer från mor, (i "hennes" byrå) samt sorterat knappar, broderigarn och väv. Loppismaterialet ökar.........
 
Min "nya" väckarklocka.......har kraschlandat.
 
Bild från en tvångspromenad......
 
Svanpar simmar i sjön.......
 
Kvällsmat igår.....
 
Middag idag......
 
Var sugen på drömtårta....så bakade en i eftermiddag, god men........
 
......såhär skulle den egentligen sett ut.
  
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0