Tvångspromenad.........

......är det som gäller några gånger i veckan. Senast igår var jag ute på en dryg kilometer och det känns, kan jag meddela. Inget imponerande alls i längd, men det är som det är och knät protesterar vid varje steg såsnart jag bara förflyttat mig hundra meter.
Ja det är inte så mycket bevänt med gamla tanter.......
Första onsdagen tillbaka på jobbet förflöt med en hel del att göra, samt lite "konsultation" angående samlade frågor från veckan som gått.
Kul också att träffa fd. fd. jobbarkompisar igen. Vi satt länge och pratade hos "Bagar'n" i torsdags och sa att det får vi göra om......
Helgen passerade med viss matlagning (som vanligt) och varje dag numera en "punktinsats" av operation rensning i hushållets gömmor.
Snart två kassar fyllda med loppisföremål att lämna in för försäljning är tänkt, härnere lokalt. Men en och annan pryl tillkommer också efter varje besök på sådant ställe (så också denna helg).
I början på veckan bokade jag iallafall höstresa med nyblivna femtioåringen (presenten till bonusdottern). Det blir en vecka till senaste resmålet i Spanien, där maken och jag var förra våren....Almuñecar. 
Sen har jag engagerat Resebyrå för att fixa Paris-resan med barnbarnet. Trixigt att få tag på biljett ända upp i Eiffeltornet visade det sig. Bevakning sker av säljaren och hon återkommer när alla delarna finns på plats till rimligt pris (dessutom).
Ytterligare en jobb-onsdag är slut och har nu fått en "ny" tim-anställning på 8 timmar i veckan. Känns väldigt lagom faktiskt. Då återstår att se om det dimper ner nån pension nästa vecka.
Spännande........
Så är också matchen i München, oavgjort 1-1 när halvtimman återstår. Liverpool har dock fördelen av ett bortamål just nu.......
2-1 till Liverpool med tio minuter kvar, ser hyfsat bra ut för avancemang.
 
"Bagar'n" hade vackra blommor som välkomnade.......
 
Vädret varierar.....
 
"Fredagsmys".......med alkoholfritt vin.
 
Tisdagsgryta på gehör, inte makens favorit men jag tyckte den smakade bra igår....och idag, i låda.
 
Två släkttavlor: En i olja av Hans Westman ("Motorväg") och en broderad av mormor (återkommen från kontoret, där två till liknande hänger kvar).
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0