Kompisfika på loppis......

.....blev det idag, men då det var totalcrash på swish är det "tur" att man är välkänd och får kredit. För numera har man ju aldrig kontanter med sig längre, har bara blivit så.......
Men det märks sannerligen hur sårbar tillvaron är, utan fungerande teknik.
Fick faktiskt låna cash av kompisen, så jag kunde "lösa ut mig" därnere och känna mig skuldfri.
Framåt eftermiddagen funka det dock igen så i ett swish fick kompisen kronorna åter.
Dags att laga middag......man tager vad man haver-meny.
En halv bifftomat blev tillsammans med diverse andra vegetariska ingredienser en pastasås till spagetti, att avnjuta allena på altanen (i fint väder).
Satt och iakttog talgoxen som byggt bo inne på vinden vid knuten. Den kom med näbben full av mat, avvaktade, flög en omväg, iakttog mig och passade sen på (då den inte trodde jag såg) att snabbt ta sig in i hålet.
Ganska snart tilltog molnen och det var inte så tilltalande att sitta kvar ute.
Satte mig vid datorn istället, men då ville det skrället inte samma sak som jag. Försökte hitta vad som var fel, men fick slutligen störa sonen för konsultation. Visst var det en skitsak, men just såna grejer kan ta hur lång tid som helst att hitta när man inte har en aning om var man ska söka.
Nu funkar iallafall även denna teknik igen.......
Har regnat en skvätt och några frön har blivit sådda i trädgården, slötittar nu på teve och har ätit upp resterna av pizzan från igår.
 
"Pratade" med några nässlor igår.......vi var inte riktigt "överens".
 
Pizzan som nu är slut.......
 
Här sitter han och väntar........med näbben full.
 
Dags för en vända till.....
 
Himlen var fortfarande blå......
 
.....då den vegetariska måltiden intogs med utsikt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0