Syfika......

......hos kompisen blev det i söndags. Hon skulle göra en sista justering på klänningen hon sytt till mig och sen hjälpte hon mig med en kjoländring dessutom.
Även en annan kompis var där för liten ändring av ännu ett alster sömmerskan sytt, klänning till henne också.
Sen blev det fika med tjat och bestämning av en gemensam utflyktsdag framåt sommaren.
Maken kom åter efter blueshelgen i Tidaholm, med thai-mat till middag.
Måndagen var han lite seg sen, så ock jag trots att det bara var han som varit ute och "svirat". 
Tisdagen kom med sex timmars arbete, onsdagen sen med fyra.
Torsdag och helgdag är det nu och huset fullt sen middagstid. Biffar ätna, glasstårta med födelsedagsljus utblåst, paket öppnade av nyblivna treåringen.
Sen motvillig fika med cruising i Tibro. Den ende som tyckte det var mysigt, verkade vara just treåringen. Han gillade bilarna i paketet och de som körde runt i byn.
Imorron är det heldag på jobbet för min del, avfärd mot Mönsterås för morfar efter att han stekt pannkakor till lunch åt "gänget".
Jag ska sen ta med pizza hem som fredagsmys, efter avslutat arbete.
På lördag lär det bli loppisrundor och Champions League-finalen på kvällen.
Jag håller på Liverpool, men grabbarna är Tottenham-fans.........
 
Sista ändringen, sen fika......
 
Mera syrener......
 
Nu kommer dom.....
 
Dinner is ready......
 
.....biffar, tre kvar till matlåda åt mig fredag.
 
Proffs på att blåsa ut tårtljus.....
 
....och öppna paket.

På konditoriet.....
 
....alla har beställt sin egen favorit.
 
Lillebror hittade bra plats att kolla bilar....
 
....och syrran orkade inte sin tårtbit, då får man offra sig.
 
Så till bilarna.....
 
....som kom i en lång rad.
 
Inte var dag det är trafikstockning i Tibro, men faktiskt ganska ofta i just denna korsning.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0