Köttbullarna.........

......till släktens julafton är nu klara och räddade in i frysen. Då jag ändå höll på med att söla ner i köket, blev det några saffransbullar bakade också. Inte blev de speciellt vackra, men smakade helt ok tyckte jag nog.....
Maken drog iväg till Hjo för postpensionärslunch. Men jag avstod efter att ha läst dagens meny och med deras köttbullar helt utan smak kvar i minnet, från förra gången.
I måndags kom stövlarnas ägare, dennas dotter och dotterdotter på ett fikabesök. Två bläckfiskar fick därmed också nytt hem.
Igår beordrade jag maken med på "storhandling", något motvillig får jag nog säga. Men argumentet att det är han som dricker en massa mjölk och då kan han bära hem den också...... bet.
Uppbunkring hos Apoteket blev det också, samt tankning av hans bil.
Dock slapp han att stanna vid second hand, då även jag kände det var ok att hoppa över.
Sent igår kväll, plockades adventsstjärna och ljusstakar fram för utplacering. Så nu är julpyntningen påbörjad, blir väl lite i taget nu framöver........ 
Alldeles nyss kom kollegorna i sopbilen, så tunnan är redo att fyllas på igen.
Även idag på hemväg från sin lunch, har maken shoppinguppgift. Sånt som vi glömde, eller ej fanns igår och mera mjölk........
 
Påväg in i frysen.......
 
Tisdagens frukost.......
 
.....och middag som Inga bjöd på.......
 
Blev en ny "fisk" till teven tisdag......
 
Allt klart för bakning.........eller, var kom nu den ifrån??
 
Här är resultatet....
 
Adventsklart.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0