Pensionärsliv........

.......eller vad man nu ska kalla den passiva tillvaron jag halkat in i? 
Lördag kan jag inte erinra mig att jag över huvud taget gjorde något alls. Möjligen då bara att det blev mormorsbiffar gjorda till middag (som även räckte till nästa dag).
Söndag startade med en iordningplockartur på morgonen ner till loppisbordet och sen tillbaka hem för frukost. Lite senare ett besök i duschen och därpå en shoppingrunda på ovan nämnda loppis.
Måndag sen bara slappardag, men den i torsdags startade tröjan slutfördes dock under kvällen.
Nu paketerad som julklapp........
Som extra "bonus" låg det i postlådan ett brev med anmodan om nästan en sjutusing för vår "nyfådda" asfalts-sträng. Jaja, visste vi ju.....och nu är den då äntligen på plats.
Idag tisdag har Inga bjudit på bacon/purjolökssås till valfritt pasta eller potatis. Men innan dess var vi "panschisar" på vårdcentralen. Maken för provtagning och jag för en cortisonspruta i axeln av "tyskdoktorn".  Imorron ska sen sjukgymnastik för denna kroppsdel beställas på läkarens order. Skulle inte få ont och behöver ej vila efter sprutan. (Vi får väl se, men hittills känns det varken bättre eller sämre....).
Tanken går också till en nära vän som idag påbörjat sin behandling för allvarligare saker än en orörlig axel.
Kanske åker jag till jobbet en stund imorron och "skolar in mig" inför heldagar torsdag-fredag.
 
Nostalgibildsoriginal från gammal skyltning på Posten (anledning: årets utskick av klistermärken från barncancerfonden)..........
 
Något händer i skogen på andra sidan sjön..... starkt ljussken både igår och idag. (avverkning av skog??)
 
Den nämnda färdigställda tröjan.........nu i paket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0