Sååååå trött.......

.....men nu är vi hemma igen, efter en skön vecka i varmare trakter.
Det blev ingen gamla-stan-promenad för den här tanten, men en liten "stros" på stranden och känna på havets temperatur.
Vi åt mat en sista gång i hotellets restaurang, sen skulle vi bara komplettera med några inköp och tanka fullt inför återlämnandet av hyrbilen.
Medan vi var inne på Mercadona, hade Policia Local stannat till och lappat ett antal bilars parkeringsval......däribland vår. Lysande klockan 18 sista (lördags-)kvällen, vad göra?
Fråga på hotellet? eller testa att åka till polisstationen som bonusdottern föreslog.
- Är väl inte öppet såhär dags, men värt ett försök. Men det var öppet!! Tjejen i receptionen trodde vi ville klaga på boten (och det hade vi väl velat egentligen) men för min del ville jag bara ha det ur världen innan hemresan. Lärpengar 40 euro fattigare, men ett stort problem löst.
Tankningen avklarad och hem för packande, en sista kaffe i baren, sen sova några timmar.
Men se det gick sådär........ en timmas sömn innan uppgång och avfärd mitt i natten, med regn halva resan till flygplatsen och naturligtvis körde vi fel......
Avfarten är knepigt skyltad, så vi hamnade i samma "vändrondell" några kilometer bort som jag kände igen från makens och min likadana miss, senaste resan våren 2018.
Frukost på medhavda mackor före halv sex och flyget sen i tid. I Västerås redan kl.10.00 och ett snabbt matstopp för lunch i Arboga.
En powernap i fåtöljen, en välbehövlig dusch och nu Manchster United- Liverpool. Därefter ska min onaturligt (även med mina mått mätt) stela kropp få återse sin efterlängtade säng och imorron nya äventyr, men inte förrän på eftermiddagen.......
 
Vi testade den högst rankade restaurangen på orten i Tripadvisor. Maten mycket god, men läget sämre......
 
Vår utsikt under veckan....den brinnande grillbåten.
 
Fredagens drinkar San Francisco och en Irish...
 
En av strandens rättmätiga invånare.
 
Stranden......
 
Åter på svensk mark....lite annorlunda väder.
 
Svensk mat: Pannbiff med lök........ men smaken var en besvikelse.

Kommentarer
Postat av: FSHD Daniel

Fina bilder :)

2019-10-21 @ 18:30:26
URL: http://fshddaniel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0