Städdag.......

......beordrade jag mig själv (och maken) efter att ha ledsnat på att snooza i sängen.
Var uppe runt åtta och fixade mig lite frukost, men kröp alltså tillbaka i sänghalmen med teven på.
Tröttnade dock på mitt eget beteende och fick ett städ-ryck.
Då dammsugningen var klar, fick maken ta fram städhinken och gå efter.
Själv tvingade jag mig och mitt knä att ta en dryg kilometer-runda i samhället.
Igår tog jag en minipromenad till brevlådan med ett brev och tittade senare på eftermiddagen in hos loppisen för att ordna grejerna på mitt bord.
Maken försvann vid lunchtid till Tidaholm för en tisdagsspelning av ett bluesband från England. Han hittade tillbaka hem runt midnatt......
Fick uppdatera honom på Sveriges nya medalj, - i stavhopp.
Ska väl rapportera också att lördagens lottodragning var en nit, så också kvällens. Men gott om tre-rätts-rader har det varit senaste tiden.
Hittade en gammal klasskamrat från småskolan på Facebook, (som flyttade långt bort i fyran) och har nu kontakt med henne. Hon skulle till Skövde i jobbet mot slutet av oktober, så vi ska träffas där i samband med detta. Ska bli kul......
Maken tvättar och packar igen, för en ren nöjesresa till huvudstaden (igen). Det blir nog lite barnvaktande också skulle jag gissa. Själv får jag roa mig med arbete hela da'n imorron......
 
En "något" (hmmm) större pumpa (än mina) någonstans i Tibro.....
 
Mera timmer i grannens trädgård....är numera rensat......
 
....kanske av den här stubbfräsaren på besök hos en annan granne. En likadan "polare" tjänstgör numera också vid huset bredvid vårt.
 
Hela färgskalan fastnade på foto....
 
Men det fanns även fullt blommande växtlighet också.....på promenaden.
 
Fläderbär fanns det gott om......(konstaterat efter lite googlande)
 
Återvinning?? Man kan undra då bilen i fråga varit parkerad där i flera månader.
 
Snart hemma igen.....
 
En någor "censurerad" selfie på (den igår nyklippta) vandraren........
 
En eftersläntrad krasseblomma....
 
Dagens lunch.....med lingonsylt.....eller utan.
 
"Brygghuset" tar en sista vända på sjön......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0