Det var den lördagen......

....det. Kan undra om det var plommonpajen med vaniljsåsen som magen inte ville "acceptera"?
Vilket fall så blev sömnen något avbruten (flera gånger) natten mot lördagen och resterande delen av dagen fick det bli lättare diet. (Makens not-so-favourite-middag: Spagetti & köttfärssås.)
Inte mycket uträttat alltså.....av mig, men maken var nödgad att besöka Apoteket för pillerpåfyllning, så då fick han "akut"-handla lite på ICA också, samt panta flaskorna och lämna in en kasse på second hand.
Sen tog han en promenad och fåtölj-potatisen satt där hon satt.....
Fotbollen då? Jo Holland vann (såklart) "dammade till" tyskarna med 4-2 och lördagsmatchen för England var också "a walk in the park" mot Bulgarien, 4-0.
Idag söndag har jag dock "härjat" lite i trädgården. Klippt ner ett par liter vindruvsklasar, planterat några ljungplantor, ansat skott på äppelträdet, som i år tar en paus från frukt.
Plommonen nöjde jag mig dock med att fotografera idag.......
Har testat att koka saft av vindruvorna, vi får väl se hur den blir. Falukorven i ugn med hemlagat potatismos tror jag fick ett bättre mottagande än gårdagens spagetti......
Nu blir det Sverige-Norge i fotboll........ 
 
Skördat en del....numera saft.
 
Kanske kan bli nån gurka att skörda framöver.....
 
Blir några pumpor iallafall.
 
Hoppas plommonen bjuder getingen på magont........
 
Höstblommor......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0