Hurra.......

 
......lär nog inte maken säga, då han får se vad som serveras till middag idag. Ja kanske delvis, då prinskorven var extra god tyckte jag, men stuvad vitkål därtill faller inte honom i smaken på samma vis som jag uppskattar det.
Han är på lokal fotboll, gick iväg medan jag satt på första parkett och såg hur iallafall Liverpool klarade av att vända ett underläge mot Newcastle, till seger (vilket inte Tottenham fixade då vi var på plats).
Får väl hoppas att FIF-supportern fått se en vinst, då smakar säkert vitkålen lite bättre......
Började annars dagen med en snabbvisit för att kolla bordet på loppisen.
Någon hade fräckt nog skiftat lådlock på nysilverbesticken och tagit tolv skedar för 40 kronor, medan fyra gafflar låg kvar med överpris, 100 kronor. Tråkigt hur folk kan vara, trots att det är väldigt billigt ska man fiffla iallafall. Ja, ja smällar man får ta...........
Senare efter frukost fortsatte jag till Tibros loppis och fyndade lite, för att på hemväg återigen nu ta en köp-sväng på vår loppis. Hittade en hel del att plocka med hem. Däribland räkmacka, bullar och kakor....
Sen såg jag en av årets Idol-deltagare, "ladda upp" med loppis-shopping inför kval-veckan.
Mätt och belåten i fåtöljen, blir det nog snart lite kaffe nu, för maken tryckte på knappen.
Blåser rätt bra ute och slänger lite regn, men han klarade sig från att bli blöt på hem-promenaden från vinstmatchen.
 
Fagersanna-loppisen levererar........
 
.......så också Inga faktiskt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0