Nej, inte än......

.....har jag "hunnit" att prova den undergörande dammvippan. Återkommer med utlåtande när så är gjort.
Som jag misstänkte kom det omgående upp en bluesmusik-film från maken under gårdagskvällen och mer blir det säkert idag.
Rörfirman var här tidigt imorse och konstaterade att "klåfingernisse" hade ändrat till bara varmvatten-menyn och då spelar det ingen roll hur kallt det är ute eftersom den automatiska avkänningen är urkoplad för golvvärme. Inte jag som gjort detta iallafall...... men även en snabb service utfördes och allt såg bra ut. Nu ska vi bara hålla lite koll så pannan inte "larmar" då den var lite seg i starten. Har blivit varmare inne och detta känns lite varstans på golven också.
Åkte sen framåt lunch till Tibro för diverse inköp och vid hemkomsten mötte jag en granne som sa att hon kom på kaffe om en halvtimma. Hade jag kaffe - hade hon "bröd", så det blev "knytkaffe" i solen på altanen en stund.
Pratade sen med maken och storasyster i Stockholm innan kantarellerna från torget blev kvällsmacka.
Köpte även lite lingon, men de får bo i frysen (för tillagning vid ett senare datum). 
Imorron får vi se vad jag hittar på. Ny shoppingrunda kanske och koka dillkött till middag........
 
Ny dörrdekoration från "Blommans" blev det.......
 
...och kantareller till kvällsmacka på torghandeln.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0