Vad hände.....

...med Inga? I morse fick hon ett ryck och satte igång rena söndagsmiddagen, en vanlig tisdag. I  gryta på spisen kokade en fläskstek med katrinplommon och lök (en bra stund) och dofterna spred sig i huset.
En macka med kaffe i sängen och nypressad clementine-juice till detta. Under tiden fick också två ägg koka sig hårda till äggmacka på tekaka ikväll.
Ok tänkte väl Inga: Om jag ändå är igång, kan jag lika gärna göra nå't med de övermogna bananerna och dessutom en sockerkaka.
Mitt i "kökskaoset" ringde det på dörren och kompisen var sugen på lite kaffe och tjat.
Fixa in kakformarna i ugnen och satte äggklockan på 45+ minuter och sen blev det "kafferep" under väntetiden.
Strax därefter skulle maken motionera, men behövde äta först......
Inga tog sig an och skar upp fläsksteken, samt gjorde sås (muuummmms..) och då potatisen var klar blev det middag.
Tittade sen på riksdagens öppnande, tog en dusch och drog på en tanka-bil, kolla loppis, handla mat-runda till Tibro.
Kakorna är provsmakade, en ska med till jobbet imorron och merparten av den andra fick frysen som "present".
Lite trädgårdsarbete hann jag med även idag, men bara lite......
 
Vindruvssaft, det mesta nu i frysen men en flaska att smaka av. Ska inte spädas nästan alls och var väl sådär...i ärlighetens namn, men nu är det provat.
 
En banankaka och en sockerkaka......
 
"Dinner is served".......
 
Hittade lite av varje på loppisen idag. Bl.a. en "morfar" för en tia....alldeles för billigt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0