Benjamin har flyttat in.....

......i trädgården, detta sedan jag har varit hos Förr&Nu på en shoppingrunda idag. 
Affären har sedan i vintras flyttat in i en jättelokal, så inga som helst svårigheter att hålla avståndet till övriga kunder.....vilka ändå inte ens uppgick till fem personer.
Åkte dit för att främst kolla in några tänkbara presenter, vilka faktiskt blev köpta.
Där fanns alltså också lite reasaker och på så sätt mötte jag Benjamin Syrsa, som var väldigt sugen på att flytta till Fagersanna.
Maken var under tiden ute vid fotbollsplanen och rekade det sista inför vandringen imorgon. Han och en till senior ska dela ut saft uppe i skogen........
När jag kommit hem och installerat syrsan, samt satt upp en fjäril på entrédörren, rensade jag lite ogräs.
Sen blev det grillat kött m.m. till middag och kaffe med gratis-choklad från affären.
Fick nämligen en liten påse med praliner som gåva vid betalningen.
Ytterligare lite rensning av ogräs fick det bli efter maten, innan jag förflyttade mig inomhus och tog hand om en tvättmaskin.
Nu förutom gammal fotbollsmatch på teve och blogg-ljug "sköter jag om" ett gäng kliande myggbett igen........ ja det är riktigt kul  (NOT).
 
Fredagsmys.......
 
Förgätmigej sällskapar med de växande rabarberna.
 
Ett hiskeligt oväsen kommer nerifrån Strandstadspiren...från måsarna.
 
Här ville Benjamin bo sa han.......
 
En liten dekoration på dörren iallafall......
 
Självsådda penséer i en fönsterlåda.
 
Grillmästar'n in action......
 
Nu äter vi.......
 
Gratis är gott........
 
Humlorna jobbar hårt....det surrar hela tiden i plommonträdet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0