Bilutflykt och spontan middag.....

.....är väl "höjdpunkterna" under de två senaste dagarna.
Igår måndag, var maken iväg och hjälpte till med nedplockningen av snitzlingen för helgens vandring.
Själv gjorde jag inte så mycket, men serverade senare aviserad middagsmat runt två.
Därefter skulle maken lämna det nedmonterade materialet till en adress i "världsmetropolen" Horn.
Ok, då åker jag med så kan vi stanna till hos återvinningen med de trasiga krukorna och lite batterier m.m.
Regnet öste ner, men bilutflykten fortsatte med GPS-adressen i telefonen. När allt var avlämnat fortsatte vi till Österbegs konditori och köpte både bröd och annat fikabröd.
Hemma satte vi oss (och frös en stund) i glashuset, där en del kaffebröd gick åt till kaffet.
Mer teve och sen sova.
Imorse efter frukost var det dags för shopping.......i Tibro. 
Mat på COOP, två små vinflaskor på Systemet, lite kläder hos Familyhouse och då fiskbilen var på besök handlade jag även där.
Till middag blev det därför panerade rödtungafiléer med hemlagat mos. Köpte även några strömmingsfiléer och skagenröra (att festa på till bakpotatis senare i veckan).
I postlådan låg assistansredovisningar att kolla och nu ska jag paketera nästa omgång födelsedagspresenter att skicka iväg. Till fjortonåringen och några saker även till småsyskonen.
 
Middag måndag........
 
Bilfärd till okända trakter......
 
Avlämningsstället.....hade även bikupor.
 
Kondiset i regndiset........
 
På hemväg.....nytt "stenröse" in making. 
 
"Di gröne" tog slut igår.....
 
Ett "flyttlass" i regnet.....
 
Vad händer nere vid sjön.........
 
Middag tisdag....
 
Idag fikade vi resten.......men inne vid köksbordet.
 
Lite till mig och lite till några andra.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0