En helt vanlig lördag.......

......har nu passerat och vinden har äntligen lugnat ner sig. Inte för att det är vindstilla, men nu går det att vara ute utan att "blåsa bort".
Dagen startade med att jag låg och såg en film mellan midnatt och två: "Tulpanfeber". Den var såpass intressant att jag höll mig vaken hela tiden. 
Frampå morgonen, runt niotiden var det dags att titta till loppisbordet. Det var ett tag sedan nu och det verkar inte vara någon försäljningsrusning om man säger så.......
Ja det är ju som det är i dessa tider. Stannade till vid fiket och köpte med två frukostmackor, samt fikabröd till eftermiddagen.
Hemma var jag fortfarande den enda i vaket tillstånd ett bra tag till. Tillredde lite mer för "frukostbrickan" att ta med ut i glashuset att avnjuta med utsikt.
Inte direkt varmt, men solen fanns där mellan molnen som förflyttade sig över himlen.
Några timmar senare fick det bli en promenad ner till samma loppis. Denna gång i syfte att eventuellt hitta något fynd och som de flesta gånger förut, gick jag inte därifrån tomhänt.
Maken tog en promenad efter att vi ätit middag i glashuset och då han senare kom åter var det dags för kaffepaus.....på samma ställe.
Nu Doc Martin nya avsnitt på teve, med vackra vyer från Port Isaac i Cornwall att njuta av.
En tvättmaskin klar, hänger på tork i solen delvis och ett sängöverkast snurrar nu i maskinen.
 
Det kom ett foto från skogen igår, på en "ful" gubbe......
 
Dagens frukost........
 
Blå himmel och stort träd, med en bofink i toppen faktiskt......
 
Blommor från igår......
 
....även dessa.
 
Då blev det middag.........
 
....och "postlåde"-rabatten hos grannen, blir bara vackrare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0