Födelsedag nummer sex.......

.......på distans, fick det ju bli för sexåringen som hade sin dag idag.
Paketet jag skickade i tisdags med alla presenterna, kom fram i tid. Vid sextiden när jag satt i bilen för att uträtta ett litet ärende, ringde telefonen med ett Facetime-samtal.
Fick stanna till vid några överfulla soptunnor för att kunna titta på presentöppningen.
Maken skulle ta en promenad så vi får ringa tillbaka när han kommit hem från den.
Men innan vi kom så långt på fredagen, satte Inga en deg på förmiddagen och den resulterade så småningom i fem brödkakor. När hon ändå höll på blev det några biffar gjorda och köttfärssås med spagetti till middag.
Dessutom fick två nya gullrankor med långa rötter varsin kruka att fortsätta växa i.
Under mitt lilla ärende ikväll, stannade jag till nere vid sjön och gick en liten runda, där flera olika fåglar visade sig på sjön. (Grågås, storskrake och vigg gissar jag på ....efter lite google)
Nytt facetime-samtal med Stockholm, innan de skulle äta fredags-tacos är nu avslutat.
Här blir det macka med biffar på till kvällskaffet och "Let's dance" .............
 
Nybliven sexåring.........
 
Nyplanterade krukväxter.......
 
Ingas bakverk......
 
Middag och biffar till kvällsmackan, samt eventuellt lunch imorron.....
 
Äten i glashuset vid tvåtiden.....
 
......i sällskap med en nyckelpiga.
 
Besökte snabbt en övergiven "byggarbetsplats"......
 
Vackra knoppar på ett träd....
 
Här en trolig storskrake......
 
....och nu har mina "överraskningsblommor" (köpta tillsammans med de första påskliljorna) äntligen börjat slå ut.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0