Frukost för tidigt......

...... för att kunna sitta i solen på trappan, blev det idag. Kors i taket så var även maken vaken, så han fick "möblera om" och förflytta sittmöjligheterna, ner på plattorna framför gäststuge-dörren.
Där var det inte kallt att sitta klockan nio denna söndagsmorron.
Innan vi kom så långt hade dock Inga härjat lite i köket och dukat brickor.
Varje gång hon plockar fram citruspressen (och det är ganska ofta faktiskt, mest varje morgon..) kommer jag att tänka på en Spanien-resa med en kompis för fyra år sedan. I den lägenhet vi hyrde på våning nio med havsutsikt, fanns även en citruspress.
På söndagsmarknaden vi åkte till köptes vid hemfärd fem kilo apelsiner, som vi sedan färskpressade varje morgon till en delikat juice. 
Detta var orsaken till att jag önskade mig en elektrisk citruspress till födelsedagen (strax efter hemkomst) och den har sedan flitigt varit utnyttjad under apelsinsäsongen.
Nåväl, efter aväten frukost i solen, fortsatte jag till andra sidan huset och rensade i väggrabatten där.
Till middag idag hittades kalkonfiléer i frysen, som ska serveras med ris och grönsaker.
Men det får dröja en stund till, för klockan har ännu inte passerat tolv.
"Early birds catch the wurms" sägs det ju och visst känns det som mycket hunnits med redan.
Till och med har jag nu ljugit färdigt..........
 
Färgsprakande solnedgång igår.....
 
Inga bjöd till tidig frukost......redan vid nio. Det äääär tidigt i det här pensionärs-huset.
 
Ny utsikt under måltiden.... ser lite tomt ut på dörren, får jag fixa....
 
Påskliljemuren.......
 
Takåsen hos grannen med måsar på besök i motljus.....
 
Delstudie av vår tall mot klarblå himmel.....
 
Gullvivorna växer ocg frodas i baljan......
 
 
 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0