Har startat hotell....

.....då man måste ha sysselsättning och något vettigt att företa sig. 
Nu föranleder kanske inte just detta hotell särskilt mycket arbete, annat än en hammare och krok att hänga upp det på. Har alltså investerat i ett färdigbyggt insektshotell......
Var under förmiddagen idag en tur till Hjo, för att handla lite på Hem&Hobby.
Hade en hel del presentkort kvar i gömmorna och flera av de saker som nu behövde införskaffas, finns i den affären.
Som gissat var tillströmningen en tisdag förmiddag inte särskilt stor. Men som vanligt hjälpte det inte att ha flera pesentkort i bagaget, utan bankkortet fick bidra lite ändå..... men bara lite idag.
Passade på att tanka också på hemvägen.......
Till middag serverade Inga stuvad blomkål med prinskorv.
Varm, vindstilla och solig, inbjuder altanen till att ta eftermiddagskaffe om en stund.
Imorron har jag ju lovat att arbeta en stund. Men igår ringde de och frågade om jag kunde tänka mig att ta en stund till, en annan dag också.....?
Så jag ska fundera tills imorron om det blir några timmar torsdag eller fredag.
Annars är det nån flygövning: helikoptrar som surrar runt ikring lite då och då, samt grannen som har igång sin motorcykel. Så ljudlöst är det inte.........
Det enda som inte ger ett ljud ifrån sig är Ryanairs chat. Har stått i kö sen sjutiden igår kväll, då de plötsligen skickar en voucher istället för återbetalning på det inställda flyget.
Mycket irriterande, men inte särskilt förvånande egentligen........
 
Många kossor var det vid infarten till Hjo......
 
Björken full av kajor......och ett flygplan "smiter förbi" ovanför.
 
Mitt nystartade hotell på plats........
 
Middagen står på bordet.....ute på altanen.
 
Liten skogsdunge mellan villagatorna och stora vägen.....
 
Maken blickar ut över världen.........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0